woensdag 8 augustus 2012

Soms is alles stom




Er zijn van die dagen. Dan vind ik heel veel - zo niet alles - subtiel uitgedrukt stom. Ik word wakker op zo’n dag en sta vervolgens op, wat op zich al een stomme actie is. Ik sleep mijzelf hierna naar beneden richting het koffiezetapparaat. Natuurlijk is de koffie op en moet het waterreservoir gevuld  worden. Hoe zinloos kan een dag beginnen?

Dan pak ik de krant waarin alleen maar stom nieuws staat. Ik kijk er vluchtig doorheen en ga me daarna zuchtend aankleden. Ook zo’n suffe bezigheid. Elke dag weer hetzelfde onzinnige ritueel. ’s Ochtends doe je de hele handel aan, elke dag weer, en ’s avonds kun je alles gewoon weer uittrekken. In de badkamer kijk ik in de spiegel en denk: wat zie je er vandaag weer mallotig uit! Ik pak de tandenborstel en uiteraard is op zo een dag de tandpasta op, en ligt de tube vies en fout uitgeknepen (zonder dopje) op de wastafel.

Vervolgens loop ik naar mijn kledingkast waarin ik hoop nog iets leuks aan te treffen om mijn dag weer een beetje goed te maken. Maar helaas. Ik vind al mijn kleding érg fout en uit het jaar nul. Niets staat me vandaag en zelfs m’n lievelingsspijkerbroek vind ik bespottelijk en uit de mode. Ik doe een poging om mijn rare coupe weer een beetje in model te krijgen maar de föhn laat het afweten. Nou ja, er valt toch niets meer te redden aan dat stupide kapsel (wat ik dan overigens in steile toestand in de krul wil hebben, en in blonde kleurstelling weer naar donker) dus dan laat ik het maar zo.

Ik doe wat make-up op om te proberen nog wat van dat duffe gezicht te maken. Maar ook deze absurde poging heeft geen enkel succes en ik lijk gewoon op een clown. Ik zoek een paar laarzen uit om bij mijn gekozen outfit aan te trekken. Maar ook dit blijkt een kansloze actie. Al mijn laarzen zijn fout, de kleuren zijn raar en alle hakken gek en staan stom bij de stomme broek die ik, stom genoeg, heb uitgekozen.

Dan nog een paar oorbellen in doen en een laatste blik in de spiegel bevestigd mijn vermoeden dat ik er vandaag heel erg belachelijk uit zie. Ik loop naar de slaapkamer van Max en maak hem wakker voor het ontbijt en om naar school te gaan.

Hij wordt wakker, kijkt me met zijn liefste blik aan en lacht zijn mooiste lach. Ach, dit wordt gewoon zonder enige twijfel een heerlijke dag.

Geschreven voor www.hippemamaclub.nl op 2 augustus 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten