woensdag 28 september 2011

De krantenbezorger


Al jaren zijn wij geabonneerd op “De Telegraaf”. Een goed begin van de dag is voor mij een lekker kopje koffie in combinatie met het lezen van de krant. Dus het eerste wat ik ’s ochtends doe is de koffie aanzetten en richting brievenbus om de krant op te halen.

Nu gebeurde het de laatste tijd herhaaldelijk dat ik voor niets naar de brievenbus liep. Geen krant te bekennen. Kan gebeuren, de beste krantenbezorger kan ook wel eens iets later zijn. En inderdaad, regelmatig werd de krant alsnog bezorgd maar dan op een later tijdstip dan gewend. Ook kwam het soms voor dat de krantenbezorger “vergat” om de krant in de brievenbus te gooien en deze per ongeluk voor de deur terechtkwam. Bij stralend weer: geen probleem maar bij regen toch lastig krantje lezen. Maar, dit alles is geen punt sinds het bestaan van de I-Telegraaf. Online de “echte” krant lezen. Niet helemaal vergelijkbaar met de ouderwetse papieren versie, maar bij het ontbreken hiervan een redelijk alternatief. 

Ik heb zeer regelmatig halverwege de ochtend met de abonneeservice van De Telegraaf aan de telefoon gezeten. Na diverse computergestuurde keuzemenu’s doorgeworsteld te hebben, kom ik dan, in veel gevallen, uiteindelijk met een levend en echt sprekend persoon in contact! Fijn, dan kan ik mijn verhaal kwijt want in de voorgeschotelde keuzes kan ik geen optie vinden waar mijn vraag of klacht betrekking op heeft. Telkens werd mijn klacht, het niet ontvangen van een krant dan wel een in kwaliteit afwijkende staat verkerende krant, vriendelijk in behandeling genomen en werd mij verteld dat de krant alsnog goed en naar wens nabezorgd zou worden. Helaas, wij wonen in een gebied welke om onduidelijke redenen uitgezonderd wordt van nabezorging. Dus dat wordt in de middag wederom de worsteling aangaan met het keuzemenu van De Telegraaf.

Daar het niet bezorgen van de krant de spuigaten uitliep, heb ik besloten mijn abonnement deels op te zeggen en te laten omzetten tot een zogenaamd weekend abonnement. Dit betekent dat ik op vrijdag, zaterdag en maandag de krant ontvang (als het dan een van deze dagen mijn geluksdag is) en dat ik de rest van de week de krant online kan lezen. En een krantloos eerste kopje koffie smaakt toch niet helemaal zoals het hoort. Maar liever een anders smakend bakkie dan zinloos betalen voor een krant welke ik toch niet ontvang of alleen op dagen dat het de krantenbezorger wél lukt ons huis te vinden of de moeite neemt om de krant in de brievenbus te gooien.

Gaat laatst de telefoon. Een onbekend nummer (:-)) en ik neem het gesprek aan. De Telegraaf! Ze wilden mij hartelijk verwelkomen als nieuwe weekend-abonnee en stelden mij graag op de hoogte van het feit dat het ook mogelijk is om een abonnement af te sluiten om de HELE week de krant te ontvangen! Geweldig! Vriendelijk dit gebaar afwijzend, heb ik ze nog subtiel een idee aan de hand gedaan in welke lichaamsopening zij dit abonnement konden bergen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten