woensdag 28 september 2011

iPad

Ik heb ook maar een I-Pet aangeschaft. Een mooie baseballcap met een grote I op de voorkant. En gelijk ook eentje voor onderweg: de auto-pet. En om het feest compleet te maken en voor de toevoeging van een muzikale noot: een trom-pet! 

Na overal het woord iPad als een soort vanzelfsprekend iets te horen, nam ik mij voor me eens te gaan verdiepen in dit apparaat. Zo stelde ik mijn man onlangs de achteraf zeer domme vraag wat eigenlijk de zin is en het nut van een iPad en wat je er zo al mee kan doen. Het ging mij allemaal ietsje boven m’n pet, zal ik maar zeggen. Ik ben wellicht qua technische snufjes blijven steken in het computer-met-floppy tijdperk. Hij zag deze vraag direct als een strohalm om tot treurens toe de benodigde informatie binnen te halen over deze spaargeldverslindende Gad”shit”. Nee, alles tot in detail: hij gooide er beslist niet met de pet naar.

Ik zou de Pad eventueel willen gaan gebruiken voor het schrijven van, bijvoorbeeld, deze stukjes. Makkelijk lijkt mij, lekker klein apparaat op schoot of zelfs gewoon in de hand en typen maar. … Typen? Maar waar is het toetsenbord dan? Nee, dat zie ik verkeerd: het is een touchscreen en zo moet je het zien te redden. Oh..., goh…, makkelijk. Echt een uitkomst: een computer zonder toetsenbord. Wel eens geprobeerd te screentouchen met lange nagels? Ik wel, de krassen staan nog op het beeldscherm en geen enkele letter of handeling werd uitgevoerd op de manier waarop ik het bedoelde.

Maar dan koop je er toch gewoon een los toetsenbord bij? Dat kan hoor, want die dingen kun je zo voor een paar tientjes extra (…) erbij kopen. Maar ... (lange stilte) … Waarom zou ik dan een iPad moeten hebben?? Dat is dan toch gewoon zwaar pet, lijkt mij?? Dan kan ik misschien beter een kleine laptop kopen? Zelfde formaat, groter gebruiksgemak. Ja…, daar had ik wel, in mijn geval, een punt, knikt mijn man teleurgesteld maar bevestigend. Dat is voor mij waarschijnlijk wel meer geschikt. 

Ik heb van al die futuristische apparaten totaal geen hoge pet op en zodoende laat ik deze pad aan mij voorbij trekken. Helemaal van het pad-je af.

1 opmerking:

  1. Goed hoor mevrouw!! Hou vol!! Ik zat laatst op een camping tijdens een verjaardag (van een mevrouwdie 80 was geworden) Daar ging het gesprek over het gemak van de I Pad. Opvallend was, dat het gesprek alleen tussen mannen ging.DE arme oude dame die 80 werd, wist niet eens wat een I Pad was!!
    Er zat één man tussen die nog niet zo een ding had (heeft?). Zijn vrouw hield vol, dat het echt niet nodig was om er één te kopen.
    Ik hoop dat zij net als u volhoudt!!

    BeantwoordenVerwijderen