dinsdag 27 september 2011

Een dagje vrij!

Van de week neem ik ’s een dagje vrij! Zomaar, zonder reden. Alhoewel, ik heb wel een reden voor een dagje vrij. Zeg maar gerust: redenen.

Ik wil namelijk eerst eens heerlijk uitslapen. Dan lekker relaxed opstaan en genieten van een kopje koffie. Daarna trek ik op m’n gemak kleren aan, vooraf gegaan door een ik-doe-het-lekker-zelf-thuis-beauty-behandeling (cocooning).  Ik wil de gang nog sauzen, dit staat al tijden op mijn to-do-list. En als ik daar dan toch mee bezig ben, pak ik gelijk even de keuken erbij. Die moet trouwens ook nodig eens goed schoongemaakt worden. 

Ook ga ik nog winkelen. Laren schijnt erg leuk te zijn, veel BN’ers enzo. En nog leukere winkeltjes. Als ik dan toch die kant op rij, wil ik ook wel even uitwaaien op het strand. Lekker hip doen in Bloemendaal. Helemaal “zen”! Ik hoor er ook bij!

Dan wil ik de hondjes eens uitgebreid gaan verzorgen. Heerlijk kammen en uitblazen, hebben ze wel verdiend. Daarna ga ik fijn met ze in het bos wandelen. 

Lekker niets doen, gewoon met een boek of een tijdschrift gestrekt op de bank. Dat plan ik in voor de middag. Gewoon de boel de boel laten. Oh, en ik wil ook nog naar de sportschool én naar het zwembad. Heerlijk lijkt mij dat.

Even koffie drinken bij m’n ouders én bij een vriendin. Of die ene kennis die ik al tijden niet gesproken heb! Daar kan ik ook nog wel even langsgaan. Gezellig!

Nu schrijven we een dag ná het dagje vrij. Wat denkt u? De telefoon ging die dag om 7.30 uur: verkeerd verbonden. Wél lekker vroeg wakker. Het regent gigantisch: lekkage in de gang. Geen gesaus vandaag. Lekke band met de auto: ritje naar het westen des lands gaat ‘m niet worden. Met de trein dan maar? Nee, door de lekkage is het bij mij in de gang net Bloemendaal! Hoef ik dus niet zo ver voor te reizen. De hondjes blijven strak in de mand liggen met dit rotweer en wijzen naar hun voorhoofd bij mijn voorstel eens fijn naar het bos te gaan. Op weg naar boven, om dan maar m’n badpak te pakken om naar het zwembad te gaan, verzwik ik mijn enkel. Zowel zwembad als sportschool: het blijft bij een idee. 

Liggend op de bank denk ik: het wordt ’s tijd voor een vrije dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten